본문 바로가기
Underline

이상, 이상 소설 전집.

by 서울을 번역합니다. 2021. 5. 23.

나는 죽지 못하는 실망과 살지 못하는 복수,
이 속에서 호흡을 계속할 것이다.

나는 지금 희망한다.

그것은 살겠다는 희망도
죽겠다는 희망도 아무것도 아니다.

다만 이 무서운 기록을 다 써서 마치기 전에는
나의 그 최후에 내가 차지할 행운은
찾아와 주지 말았으면 하는 것이다.

무서운 기록이다.

펜은 나의 최후의 칼이다.

I am disappointed that I cannot die, revenge that I cannot live,
I will continue to breathe in this.

I hope now.

It's the hope of living.
The hope of dying is nothing.

But before I'm done writing all these scary records,
The last thing I'll ever be lucky to have was...
I don't want you to come to me.

It's a scary record.

The pen is my last knife.

댓글